Nestkastjes opgehangen

Afgelopen zaterdag zijn door vrijwilligers een 30-tal nestkastjes opgehangen in de Overtuin in Haastrecht. De nestkastjes bieden broedgelegenheid voor de vogels zoals: grauwe vlieg, roodborst, koolmees, boomklever, pimpelmees, torenvalk en bosuil. Voor de kerkuil wordt nog een goede plek gezocht, we denken aan de toren van de NH-Kerk in Haastrecht.

De nestkasten zijn gemaakt door vrijwilligers van de Natuur- en Vogelwerkgroep Krimpenerwaard (NVWK). Ver volgens hebben Jaap Graveland, coördinator van het Erfvogelproject, samen met Cees Blommesteijn van de Stichting Overtuin, de beste plaatsen voor de nestkasten gezocht, waarop ze door de Overtuin vrijwilligers zijn opgehangen.

In de komende jaren zullen vrijwilligers van de NVWK regelmatig vogeltellingen uitvoeren, zodat we kunnen monitoren wat het effect van onze gezamenlijke activiteiten is op het vogelbestand in de Overtuin.

Aan het eind van de ochtend hebben de eerste vogels hun nieuwe onderkomen al betrokken.